Byvandring en søndag ettermiddag.

Ja, så detter spesial bestillingene inn. Hadde ikke før annonsert siste turen,så ble jeg spurt av Den Svenske Foreningen om en tur for 19 siste kvelden før jeg dro til Norge. Kom hjem på torsdag, og fikk ny tur i dag.
Veldig hyggelig runde med Olav og John.
Olav og John på sin første bytur.

John har aldri vært på denne typen ferie før,og ingen av dem i Hania. De hadde hørt om meg fra min barndomsvenninne Anne Mari (Mariel),og ringte meg idag.
 Vi tok det rolig og startet klokka fire.Begge to var heldigvis interessert i historie og syntes det var spennende. Vi koste oss oppe på muren på denne flotte ettermiddagen.


Flott blomstring på muren.

Det var en nydelig søndag,hverken vind eller skyer. Byen var som vanlig full av folk på tur. Mye familier på kafebesøk og det er fremdeles turister ute og går. Kafebesøk med te og lokal spesialitet Sfakiani pita i Theotokopoulou gata.
Fra kafeen.

Sitroner i vinduet.
De hadde aldri vært i havna før,så vi tok en sving nedenom, og vi gikk ned i båthavna og kikket på båtene av alle størrelser og prisklasser.Her svømte det en gås blandt fiskebåtene.
Den må nok ha kommet svømmende fra Nea Hora hvor de har gjess, for her ser vi sjelden noen. Tror du ikke den fulgte oss ut til fyret!!!!
Gåsa svømte tvers over,mens vi gikk rundt,

tok seg en hvil,

John på vei til fyret,
















Like vakkert som alltid der ute. gir en spesiell følelse å stå oppe på moloen å se på fyret, byen og fjellene.
gutta på fyret,

Vi gikk opp i Splantzia ,og gutta stakk innom kirken Agios Nikolaos. Vi pratet litt med Jorgos som satt å spilte tavli og da kom Tonia og Michelle forbi. Skulle tro vi hadde avtalt det!!!
utenfor kirken i Splantzia.
I morgen er en vanskelig dag. Jorgos og Tonia kjører til Iraklio for en laseroperasjon av Tonias øye, og jeg har en rettsak jeg skal tolke i her i byen.
Vi håper alt går bra med øye,og jeg tar bussen dit bort på tirsdag. Neste blogg blir derifra. Nye bilder, ny by, nye historier.
På tide å sove nå,god natt til deg. Ektor snorker høylytt under senga her!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Siste dagene i mars

Småprat

Spilia

Nyheter

Hjemme igjen.

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

25. mars Hellas nasjonaldag

Imbros ravinen

Det greske alfabetet.