Helg igjen.

Søndag morgen, og jeg har ingen undervisning ,og det er ikke noe gatemarked å gå på.Søndag er en fin dag å ta hundene med en runde i havna. De liker denne turen, like  hyggelig for dem som for meg. Nederst ligger jo moloenog båthavna med fiskebåtene. Ta en titt på forskjellen på størrelsen!!
En hyggelig liten hobbyfiskebåt,

ikke så mange prangende båter,

hobbyfiskeren ved siden av den proffesjonelle,
Det synes godt at Hellas er ett fattig land når du ser på båtene. de båtene som er fine og nye, blir ofte brukt til turistformål. Vi har riktignok en del fine seilbåter, men iforhold til iallefall norske småbåthavner er det ingenting!I dag har vi fint amerikansk besøk,monn ikke det er en gresk/amerikaner som har båten liggende i Hellas? Ikke vet jeg,men flott er den ihvertfall!!
en amerikaner er ett sjeldent syn.
Her ute på tuppen tvers overfor fyret, ligger de mest populære kafeene for byens befolkning. Her er det fullt av kaffedrikkende på en søndag morgen hele året.Som jeg nevnte i siste blogg, det å drikke kaffe i havna er noe vi gjør hele året. Avslappende å sitte med fyret og havna som utsikt,og se på folk som går forbi.
yndet sted en søndagmorgen,


her ligger Aroma ved moskeen, veldig populær.
Fredag kveld kan du tro jeg fikk meg en stor overraskelse da jeg kom til busstasjonen klokka seks. Hele fortauet var fullt av nordmenn som skulle på vandring!! Vi telte 17,oj,oj!! Her ser du hele gjengen:
En fin fredagsgjeng!!
Folk fra hele landet, noen kom alene, andre som par eller flere venner sammen. Jan Øivind ble anbefalt turen av sine naboer på hotellet, og stillte opp uten å vite om blogg eller vandring på forhånd. Ekstra hyggelig syns nå jeg da!! Målfrid er på aleneferie og har lest bloggen siden i vinter. De storkoste seg i selskap med så mange hyggelige deltagere. Min venninne Hilde og hennes mann Åsmund kom samme dag,og rakk så vidt turen.Hilde og jeg traff hverandre på Kreta på 80 tallet,da hun bodde i Ierapetra og jeg i Sitia. Det hører med til i historien at hun er fra Risør, hvor jeg bodde før jeg flyttet til Kreta, så hun visste om meg og oppsøkte meg.
Hilde i Splantzia,
Ekstra hyggelig å ha henne med denne gangen!! Guri tok sin andre tur,hun var med i begynnelsen.
Fra Topanas,

ytterst ute oppe på bastionen san Salvatore,
deltalj fra muren,
Ellers var det:Arve og Margret, Bjørg og Jon, Solveig Beate,Asbjørn,Johan,Anne Marie, Arne Iver, Inger-Anne,Grethe og Tove.
Her er vi nede ved Arsenalet.
Vi hygget oss med mat og drikke på slutten,før hele gjengen tok følge tilbake til busstasjonen!!Veldig hyggelig og inspirende.
Nå er det en tur igjen for denne gangen.
Det er en fin tid å besøke Hellas på, temperaturen er litt mer levelig, mindre folk alle steder,mens sjøen holder flott temperatur.O g fruktene er SÅ gode, smak på druene her i september, søte og gode og lokale!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Siste dagene i mars

Spilia

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Småprat

Imbros ravinen

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.

Kathara Deftera i Nea Hora