En takk til alle blogglesere og byvandrings entusiaster.

Lørdag formiddag og jeg sitter her i gården min og tenker på gårsdagens byvandring. Det fyller meg med energi og glede hver uke.Så mange trivelige folk fra alle kanter av Skandinavia dukker opp. Jeg venter der utenfor busstasjonen hver fredag,og det er like spennende hver gang. Jeg hadde Lotte i rullestol, folk fra Kalives som overnattet i Hania foranledningen ,og i går kom Sigurd og Anne Britt kjørende fra Retimno! Jeg er like imponert hver gang. det er også utrolig artig å treffe disse navnene med profilbilder som kommuniserer at de liker det jeg skriver på bloggen.Og så er alle så blide og glade.
Bente ler og smiler.
Når vi møtes er det jo ikke alltid et ansikt sier meg noe der og da, men sammen med et navn: A, det er Bente, Per Magne,Janne,Rachel,!!!
Rachel og Janne på tavernaen etterpå.
 I går var en sånn dag. Vi ble mange, og fire som hadde misforstått og trodde turen begynte sju. dukket opp på The Well of The Turk etterpå.
The Well of The Turk.
 Der kom danske Bente som stadig skriver og kommenterer, Per Magne og Janne som har vært fan fra begynnelsen. (Jannes datter Tina bor jo her med fire barn (har skrevet om henne før), Hun har neglstudio bak Agora, og i Platanias og familien har åpnet restaurant i Agia Marina, så de hadde kommet på familie besøk. Så hyggelig å få treffe dem. Og så kom Rachel!!Hun planla det en annen gang, men fikk det ikke til. Stadig vekk kommenterer hun og kommer med positive innspill. Positiv er Rachel iallefall!!Hun vil bo her utover, jobber forløpig hos Tina, men leter etter en jobb for vinteren og ett  rom.
Per Magne,SisselJanne,Rachel,Sigurd,Bente,Anne,Anne Britt,Else Marie,Bo og Ellen.
 I forrige uke hadde jeg med  Hilde og Morten som stilte opp for andre gang, og denne gangen søsteren til Hilde,Ellen for andre gang.Blogglesere  trekker med seg venner og familie,og stemningen er høy.Søster Gro tok tre turer i sommer!
Ellen i mai med venner,

Fra vår første tur også med Hilde og Morten,
Hilde og Morten var med forrige uke også.
Siste turen før Norgesturen, Gro er med.

Gro har fotografert utenfor busstasjonen  i juli.
Når man sitter sånn alene og skriver og håper at noen har glede av det,og så får gleden av å treffe noen som er entusiastiske lesere og Kreta elskere,ja da er det en vitamin innsprøytning,en sann glede!! Det gir meg håp og krefter til å fortsette.En spesiell takk til Kjell Terje Osmundsen som hadde denne ideen med byvandringer!!Vi takker deg alle sammen!
Kjell Terje med kone i det jødiske kvarteret.
Tøffe er alle de dansker og svensker som tar sjansen på at de skal forstå hva jeg sier. Det har godt bra til nå!
Gøy å treffe Tone med sønn og andre hyggelige folk,

fin utsikt her oppe,

Hyggelig med mor og datter også!
Dansker med rullestol på vandring!!
Ja ,nå som turene lakker mot slutten for denn første sesongen oppsummerer jeg litt. Jeg får så mye inspirasjon og glede av alle disse positive folkene!!Takk, alle sammen som har støttet meg.Det var ikke alltid noen kom,og noen ganger bare to, men jeg har møtt opp like spent hver gang. Har funnet fram noen bilder,ikke alle er med, sorry hvis du ikke finner deg selv!!!
I det jødiske kvarter med dansk/norsk deltagelse.

mange trøndere på denne turen!

Vi tusler i Theotokopoulou gata,


noen ganger var vi bare tre!!

hyggelig med noen under femti!!

















Og takk til deg som gidder å lese det jeg skriver! Uten deg hadde det ikke blitt noe blogg!! Kjenner jeg blir sentimental nå. Jeg kjenner bare at disse månedene, høst,vinter,vår og sommer som jeg har skrevet for moro skyld, så har jeg fått så mye glede av deg og alle de andre som leser, kommenterer og svarer. TAKK,TAKK. Bare det at jeg VET at noen leser og har glede av det, gir meg glede.
En ting tilslutt: Vi gå klokka seks den 12. og 19. september, det blir for tidlig mørkt til å gå 18.30. Fra 20.oktober kan hvem som helst spørre meg om å ta en vandring, jeg kommer selvsagt ikke til å gå fast, men etter behov fram til våren.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Siste dagene i mars

Spilia

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Småprat

Imbros ravinen

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.

Kathara Deftera i Nea Hora