En tur i havna.

Jeg ruslet meg er liten kveldstur i havna for å hilse på Valentina,og få litt luft, det har vært en varm dag. Det var jo som vanlig på denne årstiden en del folk nede i havna.
Jeg møtte en familie med kofferter som var på vei gjennom gamlebyen. det er ikke alle som drar med charter og blir satt av utenfor hotellet. Hele gamlebyen og havna er full av pensjonat og små hoteller som passer for alle lommer og alle aldre.
Hver og en med sin koffert på vei gjennom byen.
Valentina står midt i havna med sine akvareller og portretter og er alltid like smilende.
Valentina poserer gjerne.
Valentina er fra Fyrom(Makedonia)og er gift med en mann fra Hania. De har en sønn og en datter som begge spilte tennis med min datter Tonia. Jeg har skrevet om Valentina og hennes portretter før her i bloggen den 16.01 da hun hadde tegnet et portrett etter ett fotografi av Rune og Elisabeth. Hun tar i mot bestillinger på sånne portretter etter fotografier,og har en side på facebook : Art work  and portraits by Valentina, Chania- Crete.
Ett av Valentinas portretter tegnet etter ett fotografi.
Hele sommeren står hun i havna og tegner. Du leverer inn et fotografi som du er spesielt glad i,og hun tegner det for deg. Hun har også mange fine akvareller fra Hania til salgs fra standen sin.Fyret selvsagt,Halidon og smågater.
Akvareller fra Hania,



Valentina med ett smil til alle.
Valentinas datter studerer tannlege i Thessaloniki,og sønnen er snart ferdig med videregående. Mannen jobber på en fisketaverna i båthavna,så paret er i hver sin ende av havna hele sesongen.

Der var jeg jammen jeg også!!Ser du meg?












Jeg tuslet videre bort til moskeen, her sto en stakkar og svettet. Han har sminket seg og kledd seg i kostyme og står midt i solsteken rett opp og ned!!Galskap eller bare på jobb? Han svettet noe voldsomt,men så flott ut mot bakgrunnen,det skal han ha.
I overkant varm dag på jobben.
Jeg kunne ikke dy meg for å fotografere noen av de båtene som er kommet inn i gjestehavna om dagen. Snakk om forskjell i størrelsen du!! Men er du en seiler,så trives du uansett størrelse på båten din! En deilig avslappende pause i Hania er ikke å forakte.
Litt forskjellig størrelse ,


Noen nyter ferien i egen båt,

og andre leier en yacht.

Og ikke glem å støtte Caretta,Caretta skilpaddene våre!!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Siste dagene i mars

Spilia

Nyheter

Småprat

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

25. mars Hellas nasjonaldag

Imbros ravinen

Det greske alfabetet.