Fra fjellklubbens karnevalsfest.



Grå dag, denne første dagen i mars.

Fine kostymer og mye dansing.
I. mars i dag , og våren er offisielt begynt. Kalo mina som vi sier i Hellas den første i hver måned,god måned, og Kali aniksi, god vår. Vi har surt grått vær i dag, typisk for mars, men vi håper morgendagen med sine mange parader og svære karnevalsarrangementer får bra vær.
 Så er vi inne i den siste helga i karnevalstida, apokries som det heter på gresk. Det er karnevalsfester på alle spisesteder og nattklubber hver kveld, og organisasjoner, skoler og klubber av alle slag arrangerer fester hvor man blir oppfordret til å være utkledd. Noen ganger er det temafester.
Fjellklubben hadde med en av hyttene på plakaten!!

En av kveldens fester med tema. 
EOS Hania fjellklubben, arrangerte fest rett borte i Daliannigata, så jeg tok på en maske et sjal og en kjole, og gikk dit. Det morsomme med disse festene er at folk får brukt sin fantasi og kan finne på veldig morsomme og flotte kostymer. Vi danset masse , det var så bra dansemusikk. Kveldens DJ Hristoforos,  er en fjellklatrer og huleklatrer og en av klubbens ildsjeler. Han hadde gjort en god jobb.Bare god dansemusikk fra av alle slag. Jeg har vært på masser av disse festene og det er ofte bare sør amerikanske karnevals rytmer.
DJ Hristoforos.

Panagiota danser.

Alr som skal til er en hatt, nese eller parykk.

Eller en hatt og en morsom skjorte.

Pola blåser i fløyta og er vikingjente for anledningen.

Masker, briller og godt humør.
Den yngste på mammas mage, og Jannis kveldens eldste.
Alle aldre var representert, som vanlig er i EOS.Fra de aller minste som foreldrene tar med, til den eldste i klubben som også kom igår. Medlemmene hadde med mat til en buffe, så det kom stadig mer mat etterhvert som folk ankom. Som alltid når disse hyggelige turfolkene møtes er det enkelt, en varm atmosfære og godt humør. Jeg danset , spiste lo og drakk en halv øl før jeg begynte å fotografere .Jorgos kom innom, men uten kostyme. Jeg tok med meg Jorgos og gikk hjem etter et par timer.
Et laken og solbriller  gjør susen.

Noen kostymer er helt utrolige.


Noen av klubbens ildsjeler alltid like blide.


Elvis ankommer.

Noen sitter ute på gata.

Gjest fra Dubai.

Ingen kommentar!

Jentegjengen går videre til neste fest.

Baby og tennis spiller.

Aspasia min gamle nabo koser seg på fest.

Irini er en av klubbens lengste medlemmer.
Folk går inn og ut.
I dag våknet jeg med en forferdelig hodepine som følge av at jeg hadde gått ut og vært på en fest med høy musikk. men det var det verdt.
Vennegjeng på vei til neste kafe eller fest.

Gatebilde.
Håper du syns jeg fikk noen bra bilder til bloggen.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Nyheter

Siste dagene i mars

Spilia

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Imbros ravinen

Småprat

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.