Fin vandring

Fin gjeng på byvandring,
Hei, igjen. Det går tregt med skrivingen om dagen siden jeg er fullt opptatt med besøk. Jeg er i Maleme for helgen med min venninne Sidsel som kom på tirsdag. Vi var en tur til Loutro i går med Sidsel,Tina, og hennes mann Morten. Mer om denne turen i neste innlegg.
Men altså på onsdag hadde jeg nok en vellykket vandring med mye folk. Med på turen var:Eli, Ståle, Pia(Sverige),Yvette(Sveits), Elinor,Unni, Merete, Vivi, Torbjørn, Kjersti, Sidsel og Anna-Lisa.
I tillegg til Sidsel, var det 11 utenfor kontoret og det var jo veldig hyggelig! To menn og masse damer. Vi hadde en sveitsisk dame, en svensk og en dansk( bosatt i Tromsø) og resten norske.
Vivi har vært med før, og har hus i den jødiske bydelen hun hadde med seg to venninner( sveitsisk og dansk). Merete var med for fjerde gang, og hadde med en venninne. Merete og Vivi hadde truffet hverandre på tur med Rundtomkring, på Sør-kysten uken før og det var jo ekstra stas da!
Merete og Vivi hadde truffet hverandre på tur,
Resten var nye og ukjente. To av dem hadde blitt kjent på hotellet de bodde på, og nevnt at de skulle på byvandring! Så tok de følge. Sånne historier liker jeg, og jeg ønsker alltid at folk skal treffes og bli venner.
nye og gamle bekjentskaper,
Runden gikk fint, og været var på vår side.
på vei inn i Domkirken,

og i den katolske kirken,

i trange gater,

stor gruppe i havna,

blide folk på tur,




















Det er alltid inspirerende med nye bekjentskaper for meg også, og jeg hadde en flott kveld. Jeg liker å fortelle byens historie til engasjerte mennesker, og jeg blir veldig glad når jeg får positiv respons.




Mange leser bloggen min og synes det er gøy å få være med på tur.
hyggelig avslutning på taverna 















Det ble en ekstra hyggelig avslutning på torget i Splantzia.
Noen nyheter til slutt: Plataniasbroen er klar og åpnes i kveld.
nesten klar bro i formiddag,















Samariaravinen åpnet også i dag, den har jo bare vært åpen fra bunnen og opp til Samaria landsbyen nede i ravinen.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Siste dagene i mars

Spilia

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Småprat

Imbros ravinen

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.

Kathara Deftera i Nea Hora