Vintertur på strendene

 




I dag morges hadde jeg en avtale på et kontor ute ved Agii Apostoli. Jeg så at det var en strålende dag og pakket sekken med badetøy, te og eple. Jeg var ferdig 9.30 og tuslet mot stranda og byen.



På denne tiden er det jo at anemonene blomstrer, så jeg gledet meg til å se dem igjen. Her er årets første bilder av dem, 2023 da.



 




Det var en vindstille skyfri morgen, etter en kald natt. Det var litt folk ute på morgentur, noen tok et morgenbad, noen gikk på tur og andre luftet hunden. Det er jo skoleferie enda, så det var noen familier ute og gikk.






Denne turen er jo enda finere om vinteren når strendene ligger der tomme og rene og vannet er kaldt og klart.















Fjellene lå pakket inn i skyer, ingen topper å se. Vanligvis på denne årstiden er jo toppene hvite av snø, men den lar vente på seg i år. Det kommer nok både snø, regn og kulde utover i januar. 


Noen bilder fra gamlebyen på vei tilbake, uten hund i dag, han ventet hjemme.





 

Kommentarer

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Siste dagene i mars

Småprat

Hjemme igjen.

Spilia

Nyheter

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

25. mars Hellas nasjonaldag

Imbros ravinen

Det greske alfabetet.