Småprat

 


Jeg sitter ute i gården i Uglehuset, i skyggen, med Dexter. Inne regjerer Chanel og de fire kattungene og barnebarna sitter med skjermene sine. De har overnattet for en siste gang her i denne ferien. Den går snart mot slutten, seks dager igjen. Nå skal familien bo på hotell i Agii Apostoli noen dager og det gleder de seg til. De pleier å være veldig entusiastiske for å bade i bassenget der, men etter to besøk på Limnoupolis og to besøk på hotell med basseng, er de glade men ikke så hoppende glade. Dere vet, basseng kan være kjempegøy for barn. 

Grunnen til at jeg har Dexter her samtidig med kattene, er at Tonia er en tur i Norge for å jobbe og Stine med familie er på hotell. Jeg vil helst ikke bo alene i byen i august, liker roen i Maleme. Det er utvekslinger hele tiden inne i byen. Vi bor jo fast her ute i sommer og ungdommen regjerer i huset i Splantzia. Når jeg har overnattet, før Fredrik kom, sov Tonia på sofaen. Nå blir huset tomt noen dager, men så blir det folk der resten av sommeren. Chanel er en typisk overbeskyttende kattemor, hun blir til en veldig sint, fresende katt når en hund nærmer seg, eller andre katter kommer inn i gården. Vi holder dem adskilt så mye som mulig og det går jo forholdsvis greit synes jeg. Kattungene blir store og er veldig lekne. De er så søte og morsomme å se på der de ruller rundt på gulvet i slagsmål med hverandre. Etterpå faller de om og sovner der de er. De må snart gis bort, kattemor begynner å bli litt sliten og de drikker sjelden melk fra henne nå. De spiser kattemat og har god appetitt!!




jeg elsker jo å gå tur med hund og jeg synes at det er koselig nå når jeg har Dexter her, å la han bli med på lange kveldsturer. Han kan gå fritt her oppe i området bak Maleme og vi tar turer langs stranda. Han bader og springer glad rundt på stranda, men går ikke fra meg. For Dexter er jo dette et paradis, men nå er det jo ikke så gøy for oss andre, med alt styret med kattene.














I går tok vi en tur til Agia Marina, men det var for mye bølger til noe dykking for guttene, det ble litt leking med bølgene innerst inne på stranda. Gøy det også. Jorgos tok sitt første bad i år, det er jo lunkent vann i Agia Marina nå og har trenger jo å komme seg uti. Jorgos har psoriasis og burde bade ofte. Det var jo hyggelig med en liten strandtur med dem. 














Jeg er litt oppgitt i dag siden jeg skadet hånden i går og fikk et stort sår. Jeg får så lett sår og de vil ikke gro og blir infisert. Jeg fikk et skrubbsår på den ene stortåa på Loutro og det har plaget meg siden. Endelig grodde det, jeg unnlot å bade noen dager. Så klarte jeg altså å skrape meg opp igjen og nå er jeg skikkelig lei. Heldigvis for meg er det for mye vind til å svømme og vasse kan jeg jo!

Vi snakkes, ha det bra. 

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Siste dagene i mars

Spilia

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Nyheter

Småprat

Imbros ravinen

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.