Tur til Agii Apostoli


Vi har det vakreste varme været her på Kreta nå, og det utnytter jeg så godt jeg kan. Det var veldig lenge siden jeg hadde gått ut til Hrisi Akti og Agii Apostoli, og så fikk jeg lyst til en tur. Jeg startet ut alene, uten verken mennesker eller dyr(hunder). Det er det veldig lenge siden jeg har gjort, en eller flere hunder er alltid med. Litt trist, men deilig frihet. Jack er igjen i Maleme, men han orker uansett ikke en sånn tur lenger. 
Jeg gikk gjennom Nea Hora, og der var det liv på stranda. De lokale som bader hele året, og turister. 












































Så gikk jeg strendene utover helt til den første bukten i Agii Apostoli, som jo har tre strender.
nye broer mot strendene,













Her satte jeg meg og leste, drakk te og spiste hjemmelaget lefse og nøt varmen. Det var jo nesten vindstille, og herlig å svømme. Det var en del folk på stranda og flere svenske familier med skolebarn. En av fedrene utbrøt: Dette er åres bad!!! 




Mange kjører ut dit og tar en kafepause på de enkle strandkafeene, de holder åpent på fine dager hele vinterhalvåret og er mye brukt. Andre sykler eller går dit og mange bader hele året, uansett, mens resten sitter med tykke jakker på kafeene. 






Etterpå gikk en runde ut til de andre strendene og så satte jeg kursen hjemover.



















Det er bygget to nye broer i stede for en der veien ut til strendene begynner etter Nea Hora:






Nydelig dag, deilig tur og to bad underveis, kan det bli bedre?



Kommentarer

  1. Du fortell og ta bilder sånn at vi får løst til å ta en tur i morra, men... Det blir vel litt sånn til sommeren også, så da kommer vi. 😎😎

    SvarSlett
  2. Tak for turen gennem skønne Nea Hora til Agia Apostoloi. Det er som at gå der selv :-)
    Nyder at læse dine små fortællinger om hverdagen på Kreta

    SvarSlett
  3. En nydelig tur vi har gått mange ganger. Nå når skrøpelige bein setter stopper for slike "langturer", var din fortelling et virkelig lyspunkt! Takk!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Siste dagene i mars

Spilia

Nyheter

Småprat

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

Imbros ravinen

25. mars Hellas nasjonaldag

Det greske alfabetet.