Helg i byen

 


Jeg tok med Dexter og dro til byen noen dager for å treffe datter og hundemamma Michelle. Hun kom fra vakre Loutro lørdag formiddag og dro videre til Aten i dag, og vi fikk en fin dag i går. Fredag kveld  gikk jeg og Dexter en tur i havna med Katerina. Jeg var ikke forberedt på hvor mye folk det var! Det er riktignok lenge siden jeg hadde gått tur i havna, og da var det lite folk. Nå er det august og den travleste tiden her nede. Grekerne er på ferie, og det hjelper på den lokale økonomien og samtidig er det mye smitte nå. 


















Jeg tok Dexter med hjem igjen til gården i Splantzia, trygt og stille. Kattene gleder seg over selskap.

Lørdag formiddag fikk jeg meg et friskt bad i Koum Kapi med Katerina og barnebarnet Mihalis som er blitt 8 måneder. En del bølger og han syntes det var gøy. 

For en kveldstur med Michelle, valgte vi Koum Kapi. Mindre folk og nydelig måne som kom opp bak bebyggelsen. Augustmånen er det største og den var stor og nesten hel, der den steg opp. Så vakkert!!



Vi tok litt meze blant de lokale og jeg nøt stunden med datteren min.







Hun dro jo til Aten i dag, og kommer tilbake neste helg, før hun tar Dexter med seg til Norge etter et helt år.

På grunn av augustfullmånen er det tradisjon i Hellas å holde alle arkeologiske steder åpne gratis den dagen, det er altså i dag. Det arrangeres også konserter og forestillinger med gratis inngang på forskjellige steder. Her holdes det som hvert år, konserter på et sted som heter Rokkas.  

Da jeg var i Norge, ble jeg kontaktet av en journalist fra NTB. Hun skrev på en artikkel om klimakrisens innvirkning på turismen og spurte om mine tanker og erfaringer. Artikkelen blir kjøpt opp av lokalaviser og jeg har fått meldinger fra flere at de har lest artikkelen i sin lokalavis! Morsomt.

På grunn av stor brannfare ble Samaria ravinen stengt igjen i dag, etter å ha vært åpen i bare noen dager. Den ligger jo i en nasjonalpark, og det er viktigere å bevare naturen enn å holde ravinen åpen for turister.

Nå er vi tilbake i Uglehuset og han får noen dager her ute før han drar. Det blir bra for døtrene mine, og trist for oss. Sånn er livet!

Kommentarer

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

Rapport fra Maleme

Siste dagene i februar.

Småprat

Nyheter

Elefterna- Margarites

Tur rundt Kamisiana

Nyheter

Søndagstur med Platanias kommune.