Mandagstur til Apokoronas

Ja, så sitter jeg her og ser på bilder fra gårsdagens tur til det vakre området Apokoronas. Jeg hadde med åtte blide nordmenn, syv damer og en mann!!
Han tok det fint, og var veldig grei med oss damene.
Med på turen var: Steinar og Elin, May, Toril( for 3, gang!), hennes venninner, Eli og Reidun, og mor og datter Turid og Mari Elise. Enda godt vi hadde litt ungdom med denne gangen!
en hane og mange høner på tur,
Turen gikk radig denne mandagen, vi hadde god fart, men koste oss masse på hele turen ned. Først gjennom Douliana, hvor vi møtte en bekjent, David, så ned i dalen.



  En sånn stille mandagsmorgen, er det veldig hyggelig å tusle gjennom Douliana, dalen ned til hulekirken, og veien ned mot Almirida ved kysten.




på vei ned dalen,
hulekirken,






fra graven ved kirken,

nesten nede,

innhøstning av aloe vers,

sauer til selskap,
Vi badet, drakk øl og nøt sola nede i Almirida, og det hadde vi fortjent!

Jeg har lånt bilder av May også til dagens innlegg, så tusen takk til May. Hun er turleder for Rundtomkring, er på vei til nye eventyr og lange dagsturer på E4 på sør-kysten hele uken. Vi var heldige som fikk henne med på tur. Både hun og Toril har et smittende humør, og er gull å ha med på turer!! Ingen kan være sur med sånne damer i selskapet!
Vi hadde en buss med sjåfør, han var litt sløv, men det ødela ikke dagen. Små irritasjonsmomenter for guiden, som vil at alt skal gå knirkefritt, som når min telefon "døde", og jeg ikke kunne ringe ham fra min mobil for å gi beskjed om at han måtte komme til kafeen så vi kunne få badetøyet vårt. Vi ringte fra en norsk telefon, og da tok han ikke telefonen, og ringte ikke opp på den, men på min, som var død.
Det ordner seg sa de søte menneskene, vi er på ferie, men jeg var på jobb! Det ordnet seg selvfølgelig, men jeg vil at det skal gå knirkefritt, og at alle skal være superfornøyde hele tiden jeg da.
Vi kjørte opp til Fres, hvor det ble et hjertelig gjensyn mellom Maria og Toril, som drømmer om maten hennes, og kommer igjen og igjen.
hjertelig gjensyn ved bussen vår,
Det er jo så hyggelig, og gir meg krefter og inspirasjon til å fortsette disse turene.
Vi spiste som vanlig kjempegod mat og koste oss veldig på torget i Fres, før vi gikk en tur i landsbyen.

Maria sjekker at alt er ok,



















Her besøkte vi huset og verkstedet til Jørgen og Kirsten, med all deres flotte glass og keramikk kunst.
Selvfølgelig ble fotoapparatet mitt også tomt for strøm, men altså May har fotografert fra taket deres i Fres.
fra torget i Fres,


eikenøtter som dekor,

vi besøker verkstedet og huset,


hos Kirsten og Jørgen,
Hvis vi har mange nok på meldte neste mandag, blir det tur, hvis ikke starter jeg til våren igjen.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

Rapport fra Maleme

Siste dagene i februar.

Småprat

Nyheter

Elefterna- Margarites

Tur rundt Kamisiana

Nyheter

Søndagstur med Platanias kommune.