Høstdager

I går kveld var jeg på byvandring som vanlig på onsdager. Jeg visste jo at Elin og Steinar fra mandagens tur, hadde planer om å bli med, og jammen dukket de ikke opp! Dessuten kom også Rakel-Anne og John Gunnar. 
Elin, Gunnar, Rakel-Anne og John Gunnar
Vi tuslet avgårde og byen var ganske full av folk. Det er jo høstferie tid og det blåste og var surt og overskyet, så turistene hadde dratt inn til sentrum.













Vi klarte en hel runde uten regn, og vi ble varme etterhvert som vi gikk rundt i Gamlebyen.























Hvis det kommer noen de neste onsdagene, så går jeg, men nå synger sesongen på siste verst her på Kreta.
I dag dro jeg ut til Gerani for å ordne noen papirer i forbindelse med huset mitt. Etterpå gikk jeg til Maleme. Jeg tok veien langs hotellene, og var innom Eanthia. Min elev Poppy jobber der, og hun sa at etter at Primera gikk konkurs, ble alle bookingene fra Danmark avlyst, de har Bravo. 50 gjester ble sittende på flyplassen og kjørt tilbake til hotellet, før de kom seg hjem neste dag. Resten av sesongen ble avlyst. Ganske sjokkerende synes nå jeg da!
Det er veldig luftig og deilig om dagen, rundt 20 grader og vind. Jeg gikk langs stranda bort til Maleme, og utenfor huset mitt, møtte jeg disse fine sauene som gikk å beitet rett overfor huset!!
Noen fine roser sto i blomst, og jeg deler dem med deg!!


hilsen fra Maleme i dag.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Siste dagene i mars

Spilia

Nyheter

Småprat

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

25. mars Hellas nasjonaldag

Imbros ravinen

Det greske alfabetet.