Helg i Hania

før starten av løpet,
Det har vært, som jeg skrev i bloggen for noen dager siden, så skulle det være flere aktiviteter i området i helgen. Lørdag kveld , var det for 5. gang kveldsløp i byen, og søndag formiddag, Sfakia Vertical Run.
Siden jeg jo bor i nærheten av havna, og Katarina skulle løpe, var jeg tilstede under kveldsløpet. Men jeg kom meg ikke til Loutro hvor søndagens løp foregikk, dessverre.
Det var mye folk i havna på denne lørdags kvelden, med folk i alle aldre. Noen skulle løpe, og de var kledd i fargerike t-skjorter og med nummerlapper.
Katarina er klar,
Det var underholdning med sang, musikk og breakdance før løpet.


som alltid rullestolløper med hjelpere,















En båt la ut lykter på vannet, og det var meget vakkert.















Det er en fryd å se så mange familier, venner , unge og gamle stille opp og delta! Spesielt flott er det at så mange barn og eldre var med.
Jeg legger ved mine egne bilder fra havna, hvor over 400 startet løpet. Ruten gikk rundt i byen, både innenfor og utenfor bymuren.



Jeg ventet ved moskeen, men mange sto langs ruten og heiet på sine.
















Katarina løp sitt løp og var fornøyd med seg selv da hun kom i mål. Hun løp 5 km sammen med en haug med andre, mens 10 km hadde startet noen minutter før.
sliten men lykkelig,

med medalje,
Etter løpet tok vi en pause på kafeen Bohem, og der ga hun meg medaljen for flittig femmøte på alle hennes løp! Jeg ble jo rørt da! Venner for livet, på godt og vondt.
Søndag morgen var fergen fra Sfakia full av 187 spente løpere. De startet direkte fra båten, løp gjennom Loutro, og opp fjellsiden til Anopolis. Her ser du dem når de starter, og vinnerene i kvinneklassen. Det var også, bortsett fra herreklassen, pokal til den beste med handikap, den eldste og den yngste deltageren.



På lørdag arrangeres noe som kalles for Yperkopeli i Agii Apostoli, og dette er en fest for alle, med løp og leker for alle, i mange lengder og årsklasser, også for handikappede. Her går inntektene til barn med kreft. Her kan også alle være med, eller man stiller opp som publikum, det trengs også! Det blir mye musikk og pilafi fest til slutt!!
www.yperkopeli.gr

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Siste dagene i mars

Spilia

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Småprat

Imbros ravinen

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.

Kathara Deftera i Nea Hora