Småprat



I dag er det siste dagen med gips, og jeg gleder meg til å bli «fri» igjen kan du tro. Mest til å bade og å ha to hender. Jeg tenker på alle de som er handikappede og kjenner meg priviligert. Det er ingen selvfølge at vi har to hender og to føtter.
Her hjemme har min mann vært tufs de siste dagene, sannsynligvis en blanding av depresjon, angst og litt omgangssyke. Det går inn på ham alt det som skjer med meg for tiden, og det skremmer ham. På søndag hadde han bursdag men var ikke bra, og syntes ikke riktig at noe var noe. Min barndomsvenninne Tina, hennes mann Morten og våre venner Torgeir og Kristin som alle er her på ferie, ble med å feire Jorgos. Vi møttes ute på Aptera Beach hvor vi spiste kaker og koste oss. Det var overskyet på søndag.
hyggelig selskap,

I dag kom en pakke fra jentene i Norge, og det hjelper vet du, alt sammen.
Jeg skrev i et av de siste innleggene om de nye reglene for hvem som trenger internasjonalt førerkort, og det viser seg at ingen skriver at dette IKKE gjelder EØS. Så vet dere det! Beklager feilinformasjon.
Byen er full av amerikanere, du ser dem overalt nede i havna og rundt Agora. Hangarskipet Truman ligger i Soudabukta ved den amerikanske marinebasen der, og folkene ombord har fem dagers fri.
Truman,


mange soldater og personell fra skipet overalt,


de fyller opp i havna,


















Ellers vil jeg gjerne nevne at vi stadig leser i avisen om turister som skader et ben i en ravine eller langs turveien E4, og må reddes ut. GÅ MED STØVLER OG BRUK STAVER!!! Joggesko eller sandaler kan vise seg å ikke være bra nok. På mine turer fra Douliana til Almirida er det ok, men det er ikke alle steder at det er nok.
redding av en kvinne i Araderna i går,

Byvandring i går med 6 deltagere: Svein og Svanhild, Irene og Roar, og Svein og Iren. To Svein, en Irene og en Iren!!
på muren,

Veldig hyggelig gruppe som fulgte fornøyd og interessert med Gamlebyen rundt. Vi traff på amerikanere overalt under turen vår. Takk for følget!!
på Kastelli,


Roar vil ha kanonkule med hjem!

nok å ta av,

i Splantzia,



















Husk at for byvandringene er ingen påmelding nødvendig, men til mandagsturene i Apokoronas området, trenger vi påmelding innen lørdag kveld helst.
hils på Ribo, Katerinas katt som kommer når hun er her.


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Siste dagene i mars

Småprat

Spilia

Nyheter

Hjemme igjen.

Kathara Deftera i Nea Hora

Hippiene på Matala stranda.

25. mars Hellas nasjonaldag

Imbros ravinen

Det greske alfabetet.