Helg i Maleme

 


En deilig søndag, med litt lett vind og litt skyer i dag. Det har vært maraton her i byen i dag, det første i Europa på 19 måneder leser jeg i avisen. Jeg var tidlig oppe og så dem løpe forbi på veien her ute. De startet ute i Kolimbari i år, og kom forbi her tidlig i løpet. Jeg så de siste løpe forbi og etter dem kom ambulansen. Ingen trengte den heldigvis. 





De raskeste løp maratonen på 2 timer og 41 minutter, og den beste kvinnen på 3 timer og 7 minutter. Det var også 10 km, 5 km og 2.5 km rundt i sentrum. Katerina løp 10 km på en time, og er kjempefornøyd!












Det som opptar mange her i dag, er at for aller første gang har en gresk tennisspiller klart å komme til finalen i Roland Garros. Han er 22 år gammel og heter Stefanos Tsitsipas. Han ble nummer to, etter å ha spilt i 4 1/2 time!! Vi er stolte her i stua og i landet!!


Det var også med en gresk kvinne Maria Sakkari, hun kom til semifinalen!

Store nyheter her i landet, tennis er ikke den mest populære sporten her i landet, men disse nye unge talentene, følges med glede. Enten han vinner eller taper er grekerne lykkelige. Vi fulgte også med på norske Casper Ruud. I vår familie følger jo med på tennis, siden den yngste spilte i mange år, og var høyt oppe i Hellas. Jeg reiste rundt med henne og der ble jeg venner med Katerina. Hennes sønn Paris og Tonia trente sammen. Vi var rundt på øya og i landet med tennis for barn. Det var gøy.

Så i dag ser vi tennis på tv.

I går var jeg en fin tur uten hunder. Jeg gikk langs stranda herfra til Gerani, og tok et bad underveis. Det var en deilig kveldstur med rosa himmel og solnedgang med skyer. Jeg var hjemme rett før det ble mørkt klokka 21. Her er noen bilder fra turen:
















Kommentarer

  1. Kjempeartig å hør dine positive meldinga frå området. Blir ingen tur på oss i år, men følger med på bl.a. kameraet på Mitsos i Agia Marina, så været får vi med oss.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Siste dagene i mars

Småprat

Spilia

Nyheter

Kathara Deftera i Nea Hora

Hippiene på Matala stranda.

25. mars Hellas nasjonaldag

Imbros ravinen

Det greske alfabetet.

25.mars gresk nasjonaldag