Deilig helg

flotte lokale produkter på lørdagsmarkedet,
At jeg koser meg om dagen, er helt sikkert. Jeg har jo barn og barnebarn på besøk, og det er topp! Vi koste oss hjemme byen fram til søndag men da dro vi ut hit til Maleme.
Det er så koselig med de små som setter så stor pris på alt, og husker fra i fjor, forfjor, osv.
De vil jo gjerne oppleve det samme i år, og tur i havna fikk de første kvelden, masse bading både i badetrappen og i Agia Marina og tur i byparken, Kipos.
i Agia Marina,
Lørdag morgen gikk vi på Laikiiii etter badet, og det synes de var superspennende! Særlig disse gedigne vannmelonene, og mengden av frukt overalt. Heldigvis er de sterke og flinke til bære hjem.

Lørdag middag hadde jeg en byvandring med et par fra Sør-Afrika. De hadde tatt taxi fra Iraklio til Hania for å få med seg en byvandring og et måltid. Sjåføren ventet på dem, og skulle kjøre dem tilbake igjen, 3 timer senere! Det var varmt, men vi overlevde da. Litt shopping ( de hadde handlet så mye allerede at de måtte kjøpe to nye kofferter! ) De var så fornøyde, men enige i at de skulle ha bodd i Hania og besøkt Iraklio og ikke omvendt!
Vi hadde besøk av familie lørdag kveld og tante Tonia reiste hjem søndag morgen.
minstemann Sebastian er kjøkkenskriver,
Deretter satte vi endlig nesen utover hit til Maleme og Uglehuset til mormor. Jorgos eller Pappous (  bestefar)som de kaller ham kjørte oss ut og vi koste oss sammen.
Turer med Jack vår eneste hun, er spennende synes Sebastian og er med både morgen og kveld, mens Stine og Daniel synes det fikk holde at de var med i går kveld.
på tur i landsbyen,

vi hilser på hønene,

og hanen,

På grunn av store bølger på stranda, valgte vi svømmebasseng og ungene er i 7. himmel! Masse kos, så får vi se hvordan vinden og bølgene blir i morgen.
Alan og Sue som bodde her før oss, kjøpte et basseng til barnebarna, og i dag blåste vi det opp, og fylte det med vann. Det tok sin tid, men du så gøy vi hadde det! Helt supert.
vi startet så vidt,

ferdig og veldig deilig,

Alt i alt, utrolig hyggelig og avslappende, vi nyter av all tiden vi har sammen og bare koser oss. For et privilegium!
Dagene går jo så fort, men vi samler jo opp en masse gode minner til vinteren så kan vi drømme om nye ferier sammen enten her eller i Norge. Alle små og store ting som vi gjør sammen, blir til våre minner og våre tradisjoner.
Vi blir hjemme i byen noen dager, og så drar vi til Loutro i helgen, første gang guttene skal være med dit. Selv sagt gleder vi oss veldig!
PS. Jeg går som vanlig på onsdag klokken 18.00.