Oktoberdager

Vi er inne i oktober, og sesongen nærmer seg slutten. Det merkes på alle her, vi er kanskje litt slitne, litt mindre sprudlende og har kanskje litt kortere lunte. Bær over med oss!!
Jeg selv er glad over at folk kommer til vandringene og turene, men det er klart det kan bli litt godt å slappe av i vinter.
Blir jo like overrasket over at folk stiller til vandringene mine, selv i oktober. På onsdag hadde jeg den glede å ha med meg en meget internasjonal gruppe på runden i Gamlebyen.
Med på turen var: Mor og datter på 11, Catharina og Clara fra Sverige, Silvia fra Brasil, Harriet og Ben fra England og Elisabeth og Bernt fra Norge.
Elisabeth var med på tur i vår, og hun hadde lurt Bernt med. Han har aldri likt seg i Hania, (de har hus utenfor byen), men etter Elisabeths byvandring med meg, fikk hun han til å se på byen med andre øyne. De har oppdaget Koum Kapi, og overnattet der. Så ble min jobb å få han enda mer interessert i Gamlebyen.



Etter turen var han imponert og glad, så jeg ble veldig inspirert.
Den yngste ble litt lei mot slutten, det er forståelig, og Siliva fra Brasil, så på alt med store øyne og spurte hele tiden. Det er alltid ekstra spennende for disse som besøker Europa, men den eldgamle historie.
Alt i alt var det en fin tur, og som alltid blir jeg veldig oppmuntret.


Jeg går fremdeles hver onsdag, så lenge noen gidder å komme!
I dag har jeg vært i Koum Kapi med Katerina og hennes datter Melina, og vi tok et kafebesøk med 5 hunder!! Alle størrelser og aldre, fra sjæfervalpen til Melina, til 15 år gamle bittelille Daizy.



Vi hadde det vanlige besøket av et cruiseskip utenfor fyret i formiddag, denne gangen var det Azamara Rursuit.

På øya foregår det et halvmaraton i Iraklio , og en sykkelkonkurranse i Souda i helgen. sykkelløpet går fra Souda, med forskjellige lengder, den lengste turen er over fjellet, Kallikrati i Sfakia og ned til Frangokastello på sør-kysten. De kaller det Høstrunden, Giros-Ftinoporou.
Det 4. Halvmaratonet Kreta, går av stabelen på søndag den 7. i landsbyen Arkalohori.
Alle kan være med, selv snegler, sier arrangørene. De har over 4000 påmeldte fra 32 land.
alle kan delta,





http://www.natour-lab.gr/sfakia-vertical-run/

 Og søndag 21. oktober skal det være Sfakia Vertical Run igjen fra Loutro til Anopolis.Alle kan være med, selv snegler, sier arrangørene. De har over 4000 påmeldte fra 32 land. Disse mosjonsløpene er blitt veldig populære, og i Hania er det kveldsløp 20. oktober.
Ps. vi har plass til flere på mandagens tur til Douliana. fabulouscrete.com/tour/douliana-almyrida-nature-walk/

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Siste dagene i mars

Spilia

Aprilsøndag i havna

Nyheter

Småprat

Imbros ravinen

Hippiene på Matala stranda.

Det greske alfabetet.

Kathara Deftera i Nea Hora