Halepatur

Tabakaria ved solnedgang
Det var lenge siden jeg hadde hatt noen med meg på Halepatur. Denne fredagen hadde jeg den store gleden å gå denne turen med Heidi og Roar. Denne turen hadde de ikke tatt, og etter både byvandring og Doulianatur, var de ikke lei verken av meg, eller turene mine!
Heidi og Roar i starten av turen,

Det var en ganske varm kveld uten vind, og det ble litt svett i begynnelsen.
Jeg legger med bilder fra denne fine fredagskvelden, så kan du se selv hvor mye denne bydelen har å by på.
Jeg går den gjerne på fredager, så lenge noen gidder å gå den.
Vi kikket på den russiskinspirerte kirken til prins Georg, og mange andre kirker 6 tilsammen på runden + en i byen som vi besøkte først.
Agia Magdalini,

liten kirke i nabolaget,

den store flotte Evangelistra,

















På denne fredagen bestemte vi oss for at vi trengte en kaffepause, og det smakte godt med kaffe og te i godt selskap.
fra kafeen,


trivelig selskap,

















Det var spesielt flott å gå langs sjøen tilbake mot byen med solen på vei ned.
Agia Kiriaki,


fra Tabakaria,

Halepa har alt, historie, mye historie, flotte bygg, kirker og vakre hus, og flott natur.


Spektakulær solnedgang vil jeg si.
Se selv:





Hjertelig takk til Roar og Heidi for en flott tur!
Jeg går byvandring på onsdag som vanlig, og det blir tur til Douliana neste mandag hvis vi har nok påmeldte.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Siste dagene i mars

Småprat

Spilia

Nyheter

Hjemme igjen.

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

25. mars Hellas nasjonaldag

Imbros ravinen

Det greske alfabetet.