Helg i byen

Solnedgang i Halepa
Søndag morgen og stillheten her kjennes god. Det er riktig nok messe i kirken, men den høres ikke i stuen min. Jeg våknet av kirkeklokkene som vanlig er. Vi har kjøpt bil. Byttet inn den gamle Citroenen fra 2004, men en 7 seter fra 2011! Vi er glade og fornøyde, og planlegger å prøve den ut i dag.
en ny epoke starter,
og en er over,

Fredag ble en aktiv dag for meg, først var jeg med da vi overtok den nye bilen, og avleverte den gamle trofaste Picassoen som vi hadde hatt så mye glede av i 13 år.
her er den nye!
Jorgos bytter motorsykler, ikke biler. På de snart 30 årene vi har kjent hverandre, har han hatt utallige motorsykler, men bare fire biler.Bilen er bare et fremkomstmiddel, mens motorsykkel er hobby og kjærlighet fra ungdommen.
Så hadde jeg undervisning, helt til jeg sprang av gårde for å treffe naboene fra Røa, Kari og Kjell Roar som skulle være med på Halepatur.
Kari er på øya for første gang, og det er ekstra morsomt å vise henne rundt. Vi hadde også med Ida og Kari, denne Karien er en gjennganger på mine turer. To Karier altså 2 av 5, det var jo en gang et populært navn....
Kari, Ida, Kari og Kjell Roar i Koum Kapi,
En ekstra fin Halepatur i ideel temperatur .
Ikaros støtten,

lokal badestrand,

det nye arkeologiske museet,
Vi opplevde forberedelser til bryllup med barndåp i Agia Magdalena kirken og messe i den store flotte Evangelistra kirken. Her snakket presten med Ida og Kari da de tente lys. Han kom bort til dem og spurte hvor de var fra. da han hørte Norge, fortalte han stolt at han kunne tele til 10, og det kunne han! De lo fælt av dette!
Ida og Kari i prinesseparken,

brudgommen venter på bruden,

Venezelos fotograferes,

den russiske kirken,

Evangelistra,

damene forlater messen,
 Vi opplevde en flott  rosa himmel hele veien innover mot byen. .

isfuglen, min favoritt er kommet!




tilbake i Koum Kapi,
I går var det jo marked som vanlig, noen bilder av folkelivet og situasjoner. Dem er det mange av!
en leiebil ble ikke flyttet før markedet, litt kronglete,

ganske store kålhoder!

Jorgos på Poco Loco griller souvlaki,
Senere fikk jeg besøk av Geir og Marie som var med på mandagens tur. De gikk forbi, og kom inn på en kaffe i gården. Søster Gro dukket også opp, så helt tilfeldig var vi samlet igjen vi som var med på Douliana-Almirida turen!
I morgen blir det ny Apokoronas tur med 5-6 personer, så jeg kommer tilbake med rapport fra turene. Fortsatt god søndag til deg, uansett hvor du er.


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hippiene på Matala stranda.

Småprat

Søndagstur med Platanias kommune.

Rapport fra Maleme

Siste dagene i februar.

Elefterna- Margarites

Kathara Deftera i Nea Hora

Tur rundt Kamisiana

Nyheter

Lørdagstur med norske seilere.