Hos optikeren og på byvandring.

Hele fredagsgjengen i det jødiske kvarteret,
Hei i dag kan du tro vi har fått det varmt!! Ingen vind og temperaturen stiger stadig, naturlig for årstiden kan man si. Jeg har snakket med Stine og Daniel på Skype, lengter fælt nå, skal bli godt å klemme litt på dem!!!
Jeg var nede å badet tidligere, det var en finsk bestemor med barnebarna for å bade. Det er fint å bade i trappen vår, lett å gå uti, langrunt og dusj. Det var så hyggelig å se dem bade her i våre enkle kår. I går var det en gresk bestemor med sine to og de sang sanger fra Kreta og lekte og koste seg i vannet. Herlig, gleder meg til å være bestemor igjen jeg også!!
Bell' occhio i Tzanakaki,,
Har fått nye solbriller, eller kjøpt er riktigere. Vi har en super optiker i Tzanakakis gata (rett opp for Agora nr.40), han er hele familiens optiker, alltid blid og full av humør. Vi har brukt ham siden han åpnet butikken og fullt ham oppover, fra han giftet seg til han fikk barn. Manolis er så hyggelig og tullete og det passer oss bra, vi liker litt tøys og smil. Han er flink og har veldig bra utvalg.
Manolis, sjefen selv,
Hvorfor forteller jeg deg det? Jo fordi du kanskje kunne tenke deg litt billigere briller, solbriller eller linser enn i Skandinavia ( iallfall i Norge!). Alle mine venner og familie kjøper briller og solbriller her!!
Ta en titt på bildene, (ja, det er mine døtre i butikken) og solbrillene mine med styrke. Jeg fikk innfatningen gratis, god kunde da!!! Hva syns du, er de godtatt??
Michelle prøver solbriller,

mye fint å velge mellom,

alltid full av glede,
ikke ofte jeg figurer i bloggen, to bilder i dag!




















Byvandring var det selvsagt som vanlig i går. med på turen var: Marita og Hugo, Vivan og Terje, Anne-Berit og Sigurd, Tone, Ingar og Øyvind, Aud og Hans Petter, Liv og Helge og Linda. Endelig hadde Linda som er her på et tre måneders opphold med mann og tre gutter, fått somlet seg til å delta. Så hyggelig å treffe henne!! Vi har komunisert litt på Fb. Hun traff min eldste Stine en gang på 90 tallet i Agia Marina. Da jobbet Stine på hotell Apladas som familien til en venn av henne drev. Linda har også blitt kjent med denne vennen etterhvert og alltid feriert med familien der. Nå ville hun altså ha med sin nye familie og bo her litt!! Hun skriver også blogg http://kretareisen.blogg.no/, hvor hun forteller om hverdagslivet deres her. Morsomt skrevet, tøff jente!!
her ser gjengen med Linda i forkant i blått,
Ellers hadde jeg med en Aud for første gang!!! Ja,ja, det likte jeg vet du. Dessuten var det noen over middels interessert i historie med denne fredagen som kom med masse spørsmål underveis. Bra, sånnt liker jeg!!!!! Tone har gått sammen med min søster Gro på Fredtun Folkehøyskole en gang for 40 år siden og det var jo gøy å høre, Anne-Berit stilte opp med mann, forrige uke hadde hun en haug med venninner med. Som du forstår, like hyggelig som alltid for meg!
vi går rundt Firkas,

en tur på Kastelli må alltid med,

i midt nabolag,




















Vi ble bare seks på tavernaen, men vi koste oss masse. Aud og Hans Petter, Liv og Helge kom seg på vandringen i siste øyeblikk. De sløvet på stranda og bestemte seg kvart over fem!! De rakk det, de kom på The Well og The Turk, og det var Linda og jeg glade for, for de var SÅ blide, åpne og hyggelige. Takk for en hyggelig kveld!!
Aud, Hans Petter og Helge 

Liv, Linda og meg!
Siste tur neste uke, så ser vi i august hva det blir til. 

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hjemme igjen.

Siste dagene i mars

Spilia

Nyheter

Småprat

Hippiene på Matala stranda.

Kathara Deftera i Nea Hora

Imbros ravinen

25. mars Hellas nasjonaldag

Det greske alfabetet.